Skip to content

Eikö kirjautuminen onnistu?


Avainsanat: , , , ,

Tarvitset salasanaasi mm. sähköpostiisi kirjautumiseen.

Jos salasanasi ei toimi, se ei välttämättä tarkoita, että olet unohtanut sen:

  1. Tarkista ensin, että sinulla ei ole vahingossa jäänyt Caps Lock (suuret kirjaimet) päälle.
  2. Toinen vaihtoehto on, että käyttäjätunnuksesi on väärässä muodossa. Joihinkin järjestelmiin kirjaudut käyttämällä pelkkää käyttäjätunnusta ja joihinkin (yleensä pilvipalvelut) käytät koko sähköpostiosoitettasi.
  3. Joskus on niinkin, että salasanasi ei toimi kaikissa palveluissa: Siispä jos pääset esim. sähköpostiisi, mutta et jonnekin muualle, ongelmasi voi ratketa, kun vaihdat salasanasi.
    (Ohjeet: Oulun yliopiston tunnusten salasanojen vaihto; Oamkin tunnusten salasanan vaihto)
    Lue myös, millainen on hyvä salasana.

Jos olet unohtanut salasanasi

  • Vaihtoehtoisesti voit nollataa Oamkin tunnuksen salasanan ja asettaa uuden MFA-tunnistautumisen avulla, jolloin Suomi.fi-tunnistautumista ei tarvita. HUOM. Tämä on mahdollista vain, kun kyseessä ona Oamkin käyttäjätunnus! Katso ohje: Näin haet Oamkin käyttäjätunnuksen ja/tai uuden salasanan (oulu.fi)
  • Jos et voi käyttää em. itsepalveluita, tule käymään Campus ICT -palvelupisteellä. Ota henkkarit mukaan! Jos et pääse tulemaan paikalle päivystysaikoina, ota yhteyttä ICT-palveluihin. (Oamkin opiskelija: voit myös pyytää, että salasanasi lähetetään tekstiviestillä Pepissä olevaan puhelinnumeroosi.)

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin henkilöstölle, Oamkin opiskelijoille, Oulun yliopiston henkilöstölle, Oulun yliopiston opiskelijoille, saavutettava sisältö, UniOulu ja tageilla , , , , . Lisää permalink suosikkeihisi.