Jos sinulla on vielä Officessa Oamkin vanha M365-tilisi, nollaa Officen työpöytäversion kirjautuminen Microsoft SaRAlla (MS Support and Recovery Assistant) ja kirjaudu sitten uudelleen.
- Poista vanha Oamkin tili Windowsin asetuksista:
- Avaa Windowsin asetukset.
- Valitse Tilit.
- Valitse Työ tai koulutilit.
- Poista vanha oamk.onmicrosoft.com -tili.
- Tärkeää! Jos Office-/Teams-kirjautumisessa tulee jossain vaiheessa kohta “anna organisaation hallita tätä tietokonetta”, ota siitä raksi pois. Tämä asetus on tarkoitettu vain Oamkin/ Oulun yliopiston hallinnoimille koneille.
- Jos sinulla on Windows-kone,
lataa ja asenna Microsoft SaRA (Support and Recovery Assistant):- Lataa SaRA osoitteesta https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=100607
- Valitse SaRAssa ”I am unable to sing-in to activate or use Office apps.” ja paina sitten Next-painiketta.
- Jos sinulla on Mac,
lataa ja asenna Office-Reset:- Lataa Office-Reset osoitteesta https://office-reset.com/download/Microsoft_Office_Reset_2.0.0.pkg
- Kun ajat ohjelman, valitse ”Reset Office apps to factory settings”.
- Suorita ohjelma loppuun, ja käynnistä koneesi varmuuden vuoksi uudelleen.
- Lataa Office-Reset osoitteesta https://office-reset.com/download/Microsoft_Office_Reset_2.0.0.pkg
- Puhelimen Outlook:
- Poista vanha tili puhelimen Outlookista.
- Käynnistä puhelin uudelleen.
- Lisää nykyinen tilisi puhelimeen.
- Jos puhelin yrittää sitkeästi käyttää vanhaa tiliä:
- Lisää tiliksi jotainMuuta@students.oamk.fi – jotainMuuta ei siis saa olla oma käyttäjätunnuksesi, tarkoitus on ”harhauttaa” puhelin viemään sinut kirjautumisnäkymään.
- Kirjaudu sitten oikealla tunnuksellasi oikeatunnus@students.oamk.fi.
- Kirjoita salasanasi ja varmista kirjautuminen puhelimella (MFA, eli kaksivaiheinen tunnistautuminen).
« Takaisin
Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin opiskelijoille, saavutettava sisältö ja tageilla M365, MS Office, oamk-migraatio. Lisää permalink suosikkeihisi.