Skip to content

Lakkasiko M365 Office -paketti toimimasta migraation jälkeen?


Avainsanat: , ,

Jos sinulla on vielä Officessa Oamkin vanha M365-tilisi, nollaa Officen työpöytäversion kirjautuminen Microsoft SaRAlla (MS Support and Recovery Assistant)  ja kirjaudu sitten uudelleen.

  1. Poista vanha Oamkin tili Windowsin asetuksista:
    1. Avaa Windowsin asetukset.
    2. Valitse Tilit.
    3. Valitse Työ tai koulutilit.
    4. Poista vanha oamk.onmicrosoft.com -tili.
  2. Tärkeää! Jos Office-/Teams-kirjautumisessa tulee jossain vaiheessa kohta “anna organisaation hallita tätä tietokonetta”, ota siitä raksi pois. Tämä asetus on tarkoitettu vain Oamkin/ Oulun yliopiston hallinnoimille koneille.
  3. Jos sinulla on Windows-kone,
    lataa ja asenna Microsoft SaRA (Support and Recovery Assistant):

  4. Jos sinulla on Mac,
    lataa ja asenna Office-Reset:


  • Puhelimen Outlook:
    1. Poista vanha tili puhelimen Outlookista.
    2. Käynnistä puhelin uudelleen.
    3. Lisää nykyinen tilisi puhelimeen.
  • Jos puhelin yrittää sitkeästi käyttää vanhaa tiliä:
    1. Lisää tiliksi jotainMuuta@students.oamk.fi – jotainMuuta ei siis saa olla oma käyttäjätunnuksesi, tarkoitus on ”harhauttaa” puhelin viemään sinut kirjautumisnäkymään.
    2. Kirjaudu sitten oikealla tunnuksellasi oikeatunnus@students.oamk.fi.
    3. Kirjoita salasanasi ja varmista kirjautuminen puhelimella (MFA, eli kaksivaiheinen tunnistautuminen).

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin opiskelijoille, saavutettava sisältö ja tageilla , , . Lisää permalink suosikkeihisi.