Skip to content

How to schedule Out-of-office messages in MS Teams


Keywords:
  1. Open Teams.
  2. Open your profile menu and choose Manage account.
    Profiilivalikossa näet nimesi, statuksesi, organisaation, tallennetut näkymät linkin, tilin hallinnan (manage account) ja uloskirjautumisen.
  3. Choose General and scroll to the view down to Out of Office. Click the Schedule button.
    Settings-kohdassa on useita vaihtoehtoja ja niistä ensimmäinen on General-kohta. Siinä on useita erilaisia asetuksia ja viimeisimpänä on Out Office, jota pääsee käyttämään Schedule-napista.
  4. Turn on automatic replies, write a message to the text field and set the timing. In this example, the message is sent only for people in the same organization. Please remember to save the changes.
    Out of Office -näkymässä on päällä Turn on automatic replies. Viestikentässä näkyy esimerkkiviesti "Olen lomalla perjantai. Palataan asiaan taas maanantaina 21.6. Mukavaa viikonloppua!" ja sama englanniksi samassa viestissä. Send replies outside my organisation -kohdassa ei ole rastia. Send replies only during a time period -kohdassa on ajastus 17.6.2021 klo 16 - 18.6.2021 klo 17 asti.

NB. it’s not a good idea to send automatic messages to everyone outside your organization. People who need to be sure their message reaches you immediately, should either ask for a confirmation for receiving the message, or they should call you.

« Back

This article was published in categories All instructions, for Oamk staff, for Oamk students, for the University of Oulu staff, for the University of Oulu students and tags . Add the permalink to your favourites.