Skip to content

Näin päivität Zoomin omalle koneellesi


Avainsanat: , ,

Tarkista, mikä versio sinulla on Zoomista ja päivitä se tarvittaessa

  1. Avaa Zoom-sovellus koneellasi
    (Windows-koneella minkä tahansa ohjelman avaaminen on nopeinta, kun painat Win-näppäintä (Macissa CMD+SPACE) ja alat kirjoittaa ohjelman nimeä. Zoomin tapauksessa todennäköisesti pelkkä z-kirjain löytää Zoomin ensimmäiseksi hakutulokseksi. Tarvittaessa jatka kirjoittamista kunnes näet Zoomin ensimmäisenä hakutuloksissa ja valitse se esimerkiksi painamalla Enter-näppäintä.)
  2. Kirjaudu sisään, ja profiilivalikko (oikeassa yläkulmassa), valitse Check for updates. Avautuvasta ponnahdusikkunasta näet, pitäisikö sinun päivittää sovellus.
  3. Jos sinulla on käytössä vanha versio, päivitä sovellus:
    Päivitysohje riippuu siitä, onko käytössäsi

    1. ICT-palveluiden ylläpitämä Windows-kone, johon Zoom on asennettu Software Centerin kautta, vai
    2. jokin muu kone (eli kaikki opiskelijat sekä Mac-käyttäjät), jolloin asennus hoituu Zoomin kautta.

Näin päivität Zoomin ICT-palveluiden ylläpitämälle Windows-koneelle (vain henkilökunta):

  1. Ota VPN-yhteys Oamkin KK-verkkoon.
  2. Avaa Software Center
  3. Hae Zoom näkyviin applications/Sovellukset-näkymän hakukentän kautta ja asenna sieltä Zoomin uusin versio (alla näkyvässä joskus 2020 tehdyssä kuvassa haetaan 5.0 versiota, nyt versionumero on jo eri: Löydät uusimman version Software Centeristä!).

Huom. Jos asennus ei onnistu, vaikka olet VPN-verkossa (eli saat ilmoituksen “Status: Failed”),  tämä voi auttaa:

  1. Avaa Control Panel ja valitse Configuration Manager
  2. Actions-välilehdellä, valitse Discovery Data Collection Cycle ja paina Run now.
  3. Kokeile sitten asentaa Zoom uudestaan.

Näin päivität Zoomin itse ylläpitämällesi koneelle (ohje pätee myös macOS-käyttäjille):

  1. Kirjaudu sovellukseen
    1. (jos olet oamkilainen, käytä aina kirjautuessasi Single Sign On eli SSO-vaihtoehtoa Oamkin tunnuksilla)
      Zoom login -ikkunassa on useita eri kirjautumisvaihtoehtoja. Valitse niistä SSO.
    2. Seuraavassa näkymässä, anna Company domain -kohtaan osoitteeksi oamk.zoom.us
    3. Kirjaudu Zoomiin Oamkin käyttäjätunnuksella ja sen salasanalla.
  2. Avaa oikean yläkulman profiilivalikko ja valitse Check for Updates -vaihtoehto.
  3. Zoom kertoo sinulle versiotiedot ja kehottaa päivittämään sovelluksen; paina Update ja anna Zoomin päivittyä.

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin henkilöstölle, Oamkin opiskelijoille, saavutettava sisältö ja tageilla , , . Lisää permalink suosikkeihisi.