Skip to content

Cella-tilavaraussovellus (OY)


Avainsanat: , , , , , , , ,

Cella on mobiilisovellus, jolla Oulun yliopiston opiskelijat ja henkilökunta voivat löytää ja varata vapaana olevia työtiloja ja neuvotteluhuoneita käyttöönsä kampuksella ollessaan.

Tällä hetkellä Cella tukee rajattua määrää tiloja Linnanmaalla, mutta käyttöä tullaan laajentamaan tulevaisuudessa.

Asenna ja käytä!

Toimi näin:

(1) Lataa sovellus mobiililaitteesi sovelluskaupasta:

(2) Asenna sovellus

(3) Kirjaudu sisään käyttäen yliopiston O365:n opiskelija- tai henkilökuntatunnustasi.

(4) Tee tarvitsemasi varaus:

  • Huoneet, joiden kuvan alla on vihreä merkki, ovat juuri nyt vapaana. Napauta kuvaa ja voit varata tilan (max. 2 tuntia).
  • Voit käyttää sovelluksen hakutoimintoa (suurennuslasi) löytääksesi tarpeisiisi sopivan tilan määrittelemällä henkilömäärän, varauksen keston tai tilan ominaisuuksia. Kun löydät sopivan tilan, napauta sen kuvaa ja tee varaus (max. 2 tuntia).

(5) Voit Cellan avulla navigoida varaamaasi tilaan painikkeella Näytä kartalla.

Ongelmia?

Jos Cellan käytössä ilmenee ongelmia, tee ensisijaisesti  nämä toimet:

(1) Kirjaudu ulos Cellasta ja sulje sovellus.

(2) Sammuta puhelin ja käynnistä se uudelleen.

(3) Kirjaudu uudestaan Cellaan. Jos ongelma ei poisunut, mene sovelluksen menuun ja valitse sieltä Lähetä palautetta. Kuvaa sinne ongelma ja kerro, mitä versioita iOS:ista tai Androidista käytät. Kerro myös sähköpostiosoitteesi, mikäli se on eri kuin se osoite, jolla kirjauduit Cellaan.

Jos edelliset toimenpiteet eivät auttaneet, tee näin:

(1) Kirjaudu ulos Cellasta ja sulje sovellus.

(2) Poista sovellus ja asenna se uudestaan sovelluskaupasta.

(3) Kirjaudu Cellaan. Jos ongelma jatkuu, mene sovelluksen menuun ja valitse sieltä Lähetä palautetta. Kuvaa sinne ongelma ja kerro, mitä versioita iOS:ista tai Androidista käytät. Kerro myös sähköpostiosoitteesi, mikäli se on eri kuin se osoite, jolla kirjauduit Cellaan.

Jos sovellus kaatuu iOS-laitteessa:

Applen uusien käyttöjärjestelmäversioiden myötä Cellassa on (syksyllä 2022) havaittu ongelma, jossa se kaatuu käynnistettäessä. Ongelma on tutkinnassa, mutta onneksi siitä pääsee eroon aina seuraavalla tavalla:

  1. Laita puhelimen asetuksista lentokonetila päälle
  2. Varmista asetuksista, että Wi-Fi ei ole päällä.
  3. Nyt sovellus aukeaa, mutta ei tietenkään pysty hakemaan huonetietoja.
  4. Kirjaudu ulos
  5. Ota lentokonetila pois päältä
  6. Kirjaudu normaalisti sisään tunnuksillasi ja homman pitäisi toimia.

Jos mikään edellisistä ei auttanut tai sovellus kaatuu:

Voit lähettää sähköpostia osoitteeseen feedback-reservation@oulu.fi ja vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oulun yliopiston henkilöstölle, Oulun yliopiston opiskelijoille, saavutettava sisältö, UniOulu ja tageilla , , , , , , , , . Lisää permalink suosikkeihisi.