Skip to content

Oamkin henkilökunnan käyttäjätunnuksen salasana


Avainsanat: , , , , ,

Kaikilla Oamkin työntekijöillä on käytössään käyttäjätunnus ja sen salasana Oamkin sähköisiin palveluihin. Oamkin käyttäjätunnuksella pääset kirjautumaan Windows-työasemallesi sekä kaikkiin korkeakoulun sinulle tarjoamiin yleisiin palveluihin, eli sähköpostiisi, intraan, Peppiin, HR-järjestelmään, verkkokokoustyökaluihin (Zoomiin ja Teamsiin), Webropoliin jne. Lisäksi voit käyttää tunnuksellasi esim. Oulun yliopiston kirjaston Oamkille tarkoitettuja etäpalveluita.

Huom! Tunnuksesi toimii ainoastaan, mikäli työsuhteesi on voimassa asiakasrekisterin mukaan. Jos määräaikainen työsuhteesi on päättymässä, otathan tärkeät tiedostosi ja postisi ajoissa talteen ennen työsuhteen päättymispäivää.

Millainen salasanan tulisi olla?

Katso erillinen ohje hyvästä salasanasta.

Salasanan vaihto

Katso erillinen ohje salasanan vaihtamisesta.

Milloin salasana vaihdetaan?

Vaihda heti salasanasi, jos epäilet sen vaarantuneen. (Ks. lisätietoa huijausviesteistä)

Salasana kannattaa vaihtaa aika ajoin, esim. kuukauden tai kahden välein.

Kone voi myös vaatia valitsemaan uuden salasanan (esim. ylläpitäjän asettaman pakollisen salasananvaihtovälin mukaan).

Mitä tehdä jos olet unohtanut salasanasi?

Katso erillinen ohje unohtuneesta salasanasta.

 

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin henkilöstölle ja tageilla , , , , , . Lisää permalink suosikkeihisi.