Tämän ohjeen sisältö:
- Tee tukipyyntö eli tiketti Campus ICT -tukipalveluun
- Käy henkilökohtaisesti Campus ICT -palvelupisteessä Linnanmaalla
- Koskeeko ongelmasi yliopiston käyttäjätunnusta tai sen salasanaa?
Tee tukipyyntö eli tiketti Campus ICT -tukipalveluun
Voit tehdä tukipyynnön sähköpostitse:
- yliopisto-opiskelijana osoitteeseen helpdesk@oulu.fi
- yliopiston työntekijänä tai UFO-käyttäjänä osoitteeseen ict@oulu.fi.
Kiireellisessä asiassa voit soittaa:
- yliopisto-opiskelijana numeroon: 0294 483 080
- yliopiston työntekijänä tai UFO-käyttäjänä numeroon: 0294 483 124.
Tukipyyntösi pyritään ratkaisemaan heti Campus ICT -tukipalvelussa, tai se ohjataan palvelusta vastaavalle asiantuntijalle tai ryhmälle.
Käy henkilökohtaisesti Campus ICT -palvelupisteessä Linnanmaalla
Jos asiasi vaatii henkilökohtaista käyntiä, pistäydy Campus ICT -palvelupisteessä:
- yleensä avoinna arkisin klo 8 – 11 ja 12 – 15:45, poikkeukset ilmoitetaan sivulla https://ict.oulu.fi/
- palvelupiste sijaitsee Linnanmaan kampuksen pohjoisosassa Oamkin tiloissa, 1. kerroksessa, huone 7D103.
- Käytä Oulu Campus Navigatoria: syötä siihen ”7D103 ”tai ”Campus ICT”, niin se opastaa sinut perille!
Jos ongelmasi koskee yliopiston käyttäjätunnusta tai sen salasanaa, voit useimmissa tapauksissa itse ratkaista asian:
Unohditko tunnuksesi? Etkö vielä tiedä tunnustasi?
- Tunnistaudu Suomi.fi:n kautta yliopiston salasanapalveluun: https://account.oulu.fi/passwd. Näet tunnuksesi palvelussa.
Unohditko salasanasi? Haluatko asettaa salasanan?
- Tunnistaudu Suomi.fi:n kautta yliopiston salasanapalveluun: https://account.oulu.fi/passwd. Aseta uusi salasana palvelussa.
- Katso: Hyvän salasanan vaatimukset.
Eikö käyttäjätunnuksesi kelpaa kirjautumisessa?
- Tietyt palvelut vaativat tunnuksen tietyssä muodossa, katso käyttäjätunnuksesi eri muodot: opiskelijan tunnus, henkilökunnan tunnus tai UFO-tunnus.
Eikö salasanasi kelpaa kirjautumisessa?
- Jos salasanassa on erikoismerkkejä tai skandinaavisia kirjaimia, aiheuttaa se ongelmia ulkoisissa palveluissa, kuten tulostuspalvelu, O365 ja läppärilainaamo.
- Katso: Hyvän salasanan vaatimukset.
- Kirjaudu yliopiston salasanapalveluun: https://account.oulu.fi/passwd ja aseta uusi, vaatimukset täyttävä salasana.
Onko tunnuksesi voimassa?
- Tarkista tunnuksesi tila tunnistautumalla Suomi.fi:n kautta yliopiston Accountinfo-palveluun: https://account.oulu.fi/accountinfo.
- Jos ongelmasi ei ratkea palvelussa, voit lähettää sieltä suoraan tukipyynnön Campus ICT -tukipalveluun. Liitä tukipyyntöön toimivat yhteystietosi.
« Takaisin
Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oulun yliopiston henkilöstölle, Oulun yliopiston opiskelijoille, saavutettava sisältö, UniOulu ja tageilla tukipyynnöt, apua, campus ict, helpdesk, helppari, it-tuki, matter, ongelma, palvelupyyntö, problem, ticket, tiketti, tukipyyntö. Lisää permalink suosikkeihisi.