Skip to content

Tukipyyntö


Avainsanat: , , , , , , , , , , , ,

Oulun korkeakoulujen yhteiset ICT‐palvelut palvelee IT-asioissa. IT‐tuki auttaa sinua korkeakoulujen tarjoamiin palveluihin liittyvissä IT-ongelmissa.

Kannattaa aina tarkistaa, onko ongelmasi mahdollisesti esimerkiksi suunniteltu katkos tai jo hoidossa oleva tilapäinen häiriötilanne, josta saattaa jo olla tiedote intrassa (opiskelijoille Tuudo (mobiilisovellus), Oamkin henkilöstölle Heimossa (SharePoint) tai OY henkilöstölle Patiossa.

Tavanomaisia ongelmia voit usein ratkaista itse näiltä ICT-palveluiden ohjesivuilta löytyvien ohjeiden avulla. Voit selata ohjeita tuoreusjärjestyksessä Ohjeet ja tiedotteet -välilehdellä, jossa on käytössäsi hakukone sekä avainsana-pilvi. Lisäksi voit selata linkkilistoja Opiskelijoille– tai Henkilökunnalle-välilehdellä. Jos et löydä apua ongelmaasi, ole yhteydessä ICT-palveluihin. Voit ottaa yhteyttä sähköpostitse, asioimalla kampusten palvelupisteissä tai kiireellisissä asioissa puhelimitse. Palvelunumero ja -ajat löydät etusivulta.

Tämän ohjeen sisältö:

 

Tee tukipyyntö eli tiketti Campus ICT -tukipalveluun

Voit tehdä tukipyynnön sähköpostitse:

  • opiskelijana, työntekijänä, vieraana tai UFO-käyttäjänä osoitteeseen  ict@oulu.fi.

Kiireellisessä asiassa voit soittaa:

  • opiskelijana, työntekijänä, vieraana tai UFO-käyttäjänä numeroon: 0294 483 124.

Tukipyyntösi pyritään ratkaisemaan heti Campus ICT -tukipalvelussa, tai se ohjataan palvelusta vastaavalle asiantuntijalle tai ryhmälle.

 

Käy henkilökohtaisesti Campus ICT -palvelupisteessä Linnanmaalla

Jos asiasi vaatii henkilökohtaista käyntiä, pistäydy Campus ICT -palvelupisteessä:

  • yleensä avoinna arkisin klo 9 – 13, poikkeukset ilmoitetaan sivulla https://ict.oulu.fi/
  • palvelupiste sijaitsee Linnanmaan kampuksella tilassa TH109.
    • Käytä MazeMapia: syötä siihen ”TH109 ”tai ”Campus ICT”, niin se opastaa sinut perille!

 

Jos ongelmasi koskee käyttäjätunnusta tai sen salasanaa, voit useimmissa tapauksissa itse ratkaista asian:

Unohditko tunnuksesi? Etkö vielä tiedä tunnustasi?

Unohditko salasanasi? Haluatko asettaa salasanan?

Eikö käyttäjätunnuksesi kelpaa kirjautumisessa?

Eikö salasanasi kelpaa kirjautumisessa?

  • Jos salasanassa on erikoismerkkejä tai skandinaavisia kirjaimia, aiheuttaa se ongelmia ulkoisissa palveluissa, kuten tulostuspalvelu, O365 ja läppärilainaamo.
  • Katso: Hyvän salasanan vaatimukset.
  • Kirjaudu salasanapalveluun: https://account.oulu.fi/passwd ja aseta uusi, vaatimukset täyttävä salasana.

Onko tunnuksesi voimassa?

  • Tarkista tunnuksesi tila tunnistautumalla Suomi.fi:n kautta Accountinfo-palveluun: https://account.oulu.fi/accountinfo.
  • Jos ongelmasi ei ratkea palvelussa, voit lähettää sieltä suoraan tukipyynnön Campus ICT -tukipalveluun. Liitä tukipyyntöön toimivat yhteystietosi.

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin henkilöstölle, Oamkin opiskelijoille, Oulun yliopiston henkilöstölle, Oulun yliopiston opiskelijoille, saavutettava sisältö, UniOulu ja tageilla , , , , , , , , , , , , . Lisää permalink suosikkeihisi.