- Jos haluat tarkistaa käyttäjätunnuksesi ja sen tilan, kirjaudu käyttäjätunnuspalveluun (account info) suomi.fi:tä käyttäen. Näet siellä mm. sen, että onko salasanasi vaihtunut kaikkialle.
- Jos tiedoissa on ongelmia, sivun alareunassa näkyy virheilmoitus ja mahdolliset toimintaohjeet, jos voit ratkaista ongelman itse. Voit myös lähettää sivun kautta tukipyynnön, jos tunnuksessasi havaittiin jokin ongelma.
- Jos taas haluat vaihtaa salasanasi, kirjaudu suomi.fi:lla salasananvaihtopalveluun. Noin viidentoista minuutin kuluttua saamasi uusi salasana on päivittynyt Oamkin järjestelmiin.
Jos tiedät nykyisen salasanasi, voit vaihtaa sen muillakin tavoilla.
Kirjautumisohje Oamkin migraation jälkeen:
- Aseta kaksivaiheinen tunnistus (MFA) uudelleen käyttöön.
- Jos haluat käyttää Authenticator-appia, poista sieltä tarvittaessa ensin vanha tunnustieto ja lisää sitten uusi sinne. Ohje: Monivaiheinen tunnistautuminen MFA (OY).
- Jos haluat ennemmin puhelun tai tekstiviestin, aseta MFA-kirjautumisessa käytettävän puhelinnumero account.info -palvelussa (tämä edellyttää suomi.fi-tunnistusta).
- Tyhjennä selaimen välimuisti TAI avaa selaimessa InCognito/InPrivate-ikkuna TAI luo oma selainprofiili
- Kirjaudu M365:een osoitteessa https://o365.oulu.fi
- Jos käytät työpöytäsovelluksia, kirjaudu niistä ulos ja kirjaudu niihin sitten uudestaan.
Katso myös Oamkilaisten kirjautumisessa käyttämät tunnukset eri palveluihin M365-migraation jälkeen.
« Takaisin
Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin opiskelijoille, saavutettava sisältö ja tageilla opiskelijoiden sähköposti, salasana, salasanat. Lisää permalink suosikkeihisi.