Skip to content

Pankkitunnusten avulla voit tarkistaa Oamkin käyttäjätunnuksesi tilan, tai hakea uuden salasanan unohtuneen tilalle


Avainsanat: , ,
  1. Jos haluat tarkistaa käyttäjätunnuksesi ja sen tilan, kirjaudu käyttäjätunnuspalveluun (account info) suomi.fi:tä käyttäen. Näet siellä mm. sen, että onko salasanasi vaihtunut kaikkialle.
    • Jos tiedoissa on ongelmia, sivun alareunassa näkyy virheilmoitus ja mahdolliset toimintaohjeet, jos voit ratkaista ongelman itse. Voit myös lähettää sivun kautta tukipyynnön, jos tunnuksessasi havaittiin jokin ongelma.
  2. Jos taas haluat vaihtaa salasanasi, kirjaudu suomi.fi:lla salasananvaihtopalveluun. Noin viidentoista minuutin kuluttua saamasi uusi salasana on päivittynyt Oamkin järjestelmiin.
    Jos tiedät nykyisen salasanasi, voit vaihtaa sen muillakin tavoilla.

Kirjautumisohje Oamkin migraation jälkeen:

  1. Aseta kaksivaiheinen tunnistus (MFA) uudelleen käyttöön.
    1. Jos haluat käyttää Authenticator-appia, poista sieltä tarvittaessa ensin vanha tunnustieto ja lisää sitten uusi sinne. Ohje: Monivaiheinen tunnistautuminen MFA (OY).
    2. Jos haluat ennemmin puhelun tai tekstiviestin, aseta MFA-kirjautumisessa käytettävän puhelinnumero account.info -palvelussa (tämä edellyttää suomi.fi-tunnistusta).
  2. Tyhjennä selaimen välimuisti TAI avaa selaimessa InCognito/InPrivate-ikkuna TAI luo oma selainprofiili 
  3. Kirjaudu M365:een osoitteessa https://o365.oulu.fi
  4. Jos käytät työpöytäsovelluksia, kirjaudu niistä ulos ja kirjaudu niihin sitten uudestaan.

Katso myös Oamkilaisten kirjautumisessa käyttämät tunnukset eri palveluihin M365-migraation jälkeen.

« Takaisin

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin opiskelijoille, saavutettava sisältö ja tageilla , , . Lisää permalink suosikkeihisi.