Jos olet sairaslomalla tai aikeissa lomailla, muistathan asettaa poissaolostatuksen ja automaattiset viestit! Tämä ohje näyttää miten tämä onnistuu Teamsin kautta.
- Teamsissa, avaa profiilivalikko ja valitse Set status message/Määritä tilaviesti.
- Aivan alhaalla on vaihtoehto: Schedule out of office/Ajoita Poissa-tila, klikkaa siitä.
- Laita automaattiset vastaukset päälle, kirjoita Out of office message/Poissa-viesti tekstikenttään viestisi, laita täppä kohtaan Send replies only during a time period/Lähetä vastaukset vain tiettynä ajanjaksona ja aseta alkamis- ja päättymisajat. Huomaathan, että alkamisaika tulee asettaa siten, että se alkaa heti lomaa edeltävän työvuoron lopusta, jolloin mahdolliset viimeisen päivän illalla saamasi viestitkin saavat automaattisen vastauksesi!
- Paina Save/Tallenna.
Huomio. automaattisten viestien lähettäminen kaikille organisaatiosi ulkopuolella ei ole hyvä idea.
« Takaisin
Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin henkilöstölle, Oamkin opiskelijoille, Oulun yliopiston henkilöstölle, Oulun yliopiston opiskelijoille, UniOulu ja tageilla MS Teams, poissaolot, Teams. Lisää permalink suosikkeihisi.