Luo Eduuni-tunnus: Pääset vertailemaan suomalaisten korkeakoulujen opintopistekertymiä

Voit selata korkeakouluihin liittyvää tilastotietoa Extra-Vipusesta, joka on opetushallinnon tilastopalvelun osa. Pääset palveluun, kun luot sinne Eduuni-tuunuksen: Käytännössä tunnus kytketään Oamkin tunnukseesi, eli käytät Haka-kirjautumista palveluun mennessäsi. Ensimmäinen kirjautumiskerta on peräti kolminkertainen, mutta jatkossa selviät yhdellä kirjautumisella.

Kuten sanottu, palveluun kirjautuminen on ensimmäisellä kerralla hieman työläs. Jos koet tarvitsevasi ohjeita kirjautumiseen, löydät ne tästä:

1) Avaa https://extra.vipunen.fi/Virta

2) Sinulle avautuu Haka-kirjautumisen organisaation valinta -sivu.
Valitse alasvetovalikosta Oulun ammattikorkeakoulu / Oulu University of Applied Sciences

3) Sinulle avautuu Oamkin Haka-kirjautumissivu: Kirjaudu palveluun omilla Oamkin tunnuksillasi.

4) Seuraavassa näkymässä näet, mitä tietojasi Hakan kautta välitetään Oamkin järjestelmästä Eduunille: Tiedot välitetään vasta kun painat Confirm/Hyväksy-painiketta. Välitettäviä tietoja ovat roolisi (esim. henkilökunta/opiskelija), kutsumanimesi, sukunimesi ja kotiorganisaatiosi.

5) Seuraavaksi saat eteesi alla olevan kuvan mukaisen näkymän:
Valitse Rekisteröidy tai vahvista työsähköpostiosoitteesi uudelleen -linkki.

eduuni2

6) Seuraavassa näkymässä, paina Aloita rekisteröinti -painiketta.

eduuni3

7) Seuraavassa näkymässä, valitse alasvetovalikosta Oulun ammattikorkeakoulu ja paina Jatka sisäänkirjautumiseen -painiketta.

eduuni4

8) Tässä välissä päädyt jälleen Haka-kirjautumiseen.  Kirjaudu jälleen omilla Oamkin tunnuksillasi. Tämän jälkeen päädyt alla olevan kuvan mukaiseen näkymään. Täytä lomake. Huomaa, että sähköpostiosoite tulisi antaa muodossa etunimi.sukunimi@oamk.fi. Paina lopuksi Tallenna-painiketta.

eduuni5

9) Saat nyt sähköpostiisi erillisen vahvistusviestin osoitteesta noreply@eduuni.fi. Avaa ko. viesti ja klikkaa siinä olevaa linkkiä.

eduuni6

10) Nyt päädyt sivulle, josta näet, että tunnuksen luonti on onnistunut.

eduuni7

11) Laita nyt selaimesi osoiteriville uudestaan osoitteeksi https://extra.vipunen.fi/Virta ja kirjaudu vielä kerran Oamkin tunnuksillasi Haka-kirjautumisnäkymässä, ja pääset lopulta käsiksi tilastotietoihin.

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin henkilöstölle, Oamkin opiskelijoille. Lisää permalink suosikkeihisi.