Vanhojen sähköpostien siirto MS Outlookiin

Avainsanat: , , ,

Mikäli käytät Outlookia koulun koneelta, pitäisi Outlookin ehdottaa uuden tilin lisäämistä ja etsiä asetukset uuteen sähköpostiin automaattisesti. Kotikoneelta käytettäessä asetukset on tehtävä käsin. Vanha sähköpostitili on mahdollista lisätä Outlookissa uuden tilin rinnalle, jolloin on mahdollista siirtää halutut sähköpostit ja kansiot vanhasta järjestelmästä uuteen.

1. Kun haluat lisätä vanhan tilin uuden rinnalle, valitse Outlookin ylälaidan välilehdistä Tiedosto (File) ja tämän jälkeen TIedot-kohdassa Lisää tili (Add account):

[Kuva 01: Lisää tili]

2. Valitse avatuvan ikkunan alareunasta Määritä palvelinasetukset … (Manually configure server settings…)

[Kuva 02: Tilin manuaalinen määritys]

3. Valitse nyt ja Internet-sähköposti (Internet E-mail):

[Kuva 03: Uuden tilin määrittely]

4. Syötä tarvittavat tiedot:
Tilin tyyppi: IMAP
Saapuvan postin palvelin:
students.oamk.fi

Lähtevän postin palvelimen ei tarvitse olla mikään kelvollinen palvelin, koska tätä tiliä ei enää tulla käyttämään postin siirron jälkeen. Poista kuitenkin Testaa tilin asetukset napsauttamalla Seuraava-painiketta (Test account Settings by clicking the Next button) -valinta, jotta Outlook antaisi jatkaa ilman kelvollisen lähtevän postin palvelimen määrittämistä. Päätä tilin lisäys painamalla Seuraava-painiketta:

[Kuva 04: Asetukset]

5. Klikkaa hiiren oikealla napilla Saapuneet (Inbox) kansion päällä ja valitse IMAP-kansiot (IMAP folders):

[Kuva 05: Valitse IMAP-kansiot pikavalikosta]

6. Paina Kysely (Query) -painiketta ja valitse tämän jälkeen haluamasi kansiot ja paina Tilaa (Subscribe). Nyt kaikkien kansioidesi pitäisi näkyä oppilas.oamk.fi-tilin alla. Huomaa, että postit on vielä siirrettävä uuteen järjestelmään, jotta ne säilyisivät vielä sittenkin, kun vanha järjesltemä ajetaan alas.

[Kuva 06: IMAP-kansiot]

7. Valitse ne sähköpostikansio tai sähköpostit, jotka haluat siirtää uuteen järjestelmään ja valitse hiiren kakkospainikkeen valikosta Siirrä (Move) ja Muu kansio… (Other folder…)

[Kuva 07: Muu kansio -valinta]

[Kuva 08: Siirrä kohteet]

8. Voit varmistaa postiesi siirron onnistumisen kirjautumalla webmailiin: Siirtämiesi postien tulisi näkyä siellä.

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa Oamkin opiskelijoille ja tageilla , , , . Lisää permalink suosikkeihisi.