M365:n kieliasetukset

Avainsanat: , , , , , , , , , , , , ,

Microsoft 365 Education -palvelun kieliasetukset

a) Kun käytät palvelua nettiselaimella, vaikuttavat seuraavat asetukset M365-palvelun online-sovelluksiin:

• Oman M365-profiilisi kielivalinta
  • Käyttämäsi selaimen kieliasetukset (vaikuttavat mm. M365-portaalin etusivun näkymään)
  • Alueelliset (Region) asetukset (tietyissä tapauksissa/sovelluksissa)

b) Kun käytät Office-työpöytäsovelluksia:

• M365-profiilisi kielivalinta ei vaikuta työpöytäsovellusten kielivalintaan.
  • Työpöytäsovelluksissa näyttökielen voi vaihtaa seuraavasti: Valitse Tiedosto/File > Asetukset/Options > Kieli/Language.

M365-profiilin kielivalinnan muuttaminen

• Kun olet kirjautuneena M365-portaalissa, valitse oman profiilikuvasi alta avautuvasta valikosta My office profile.
  • Avautuvassa Delve-sovelluksesta valitse Päivitä profiili/Update profile  ja sitten Yhteystiedot/Contact information.
  • Klikkaa kohtaa Miten voin muuttaa kieliasetuksia ja aluekohtaisia asetuksia/How can I change language and regional settings ja klikkaa kohtaa Valitse tässä/Click here.
  • Valitse yläreunan kolmen pisteen valikosta Kieli- ja alueasetukset/ Language and Region.
  • Valitse avautuvassa ikkunassa kohtaan My Display Languages ensimmäiseksi se kieli, jolla haluat sovelluksia käyttää. Kieliä voi lisätä valikkoon tarpeen mukaan.
  • Samassa näkymässä voit vaihtaa myös aikavyöhyke- ja alueasetukset.
  • Tallenna muutokset.
  • Kieliasetus vaikuttaa seuraaviin Microsoftin online-sovelluksiin: Outlookin verkkoversio, SharePoint Microsoft 365, OneDrive for Business, Excel, OneNote, PowerPoint, Word, Visio, Delve, MyAnalytics, Varaukset, Kalenteri, Henkilöt, hallintakeskus ja Office.com.
    • Kun olet valinnut uuden näyttökielen, voi kestää jopa 24 tuntia ennen kuin muutos näkyy seuraavissa Microsoftin verkkosovelluksissa: SharePoint Microsoft 365:ssä, OneDrive for Business, Excel, OneNote, PowerPoint, Word, Visio, Delve ja MyAnalytics.

• Katso kuvaohje:

Ohje kuvana

Näin muutat M365-profiilisi kieliasetukset

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oulun yliopiston henkilöstölle, Oulun yliopiston opiskelijoille, saavutettava sisältö, UniOulu ja tageilla , , , , , , , , , , , , , . Lisää permalink suosikkeihisi.