Carpo2-laskentaklusterin käyttö (OY)

Avainsanat: , , , ,

Carpo2 on FGCI-projektiin kuuluva laskentaklusteri, joka tarjoaa projektiin osallistuneiden tiedekuntien jäsenille mahdollisuuden hyödyntää laskentaklusterin resursseja.

Projektissa on mukana Oulun yliopistolta luonnontieteellinen tiedekunta, teknillinen tiedekunta, tieto- ja sähkötenkiikan tiedekunta, lääketieteellinen tiedekunta ja biokemian ja molekyylilääketieteen tiedekunta.

Carpo2 laskentaklusteri sijaitsee Kajaanissa CSC:n konesalissa ja se koostuu 20 cpu-laskentanoodista ja yhdestä gpu-laskentanoodista.

Lisätietoja linuxin ja laskentaklusterien käytöstä löytyy Aalto- yliopiston kehittämästä dokumentaatiosta:

Carpo2-laskentaklusterin käyttäjätunnuksen hakeminen

Saat laskentaklusterin käyttöoikeudet lähettämällä palvelupyynnön sähköpostilla osoitteeseen ict@oulu.fi:

• Laita viestin otsikoksi: “Carpo2-laskentaklusterin käyttäjätunnus
  • Kirjoita viestiin käyttäjän nimi ja sähköpostiosoite sekä kustannuspaikka.
  • Lisäksi kannattaa kertoa minkälaista laskentaa aiot tehdä Carpo2-laskentaklusterissa.

Palvelupyynnön lähettämisen jälkeen tutkimuksen IT-palveluista otetaan yhteyttä ja ohjataan Carpo2-laskentaklusterin käyttöönotossa.

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oulun yliopiston henkilöstölle, Oulun yliopiston opiskelijoille, saavutettava sisältö, UniOulu ja tageilla , , , , . Lisää permalink suosikkeihisi.