Opiskelijan 24/7-kulkukortilla pääset kampukselle myös opetusaikojen ulkopuolella – näin hankit kortin

Avainsanat: , ,

Opiskelijana voit hankkia Linnanmaan kampukselle ympärivuorokautisen 24/7-kulkuoikeuden. Pääset siis hyödyntämään korkeakoulusi (Oulun yliopisto tai Oamk) Linnanmaan kampuksen 24/7-käytössä olevia tiloja myös opetusaikojen ulkopuolella. Lisäksi pääset 24/7-kulkukortilla yliopiston Kontinkankaan kampukselle. (Huom. yo:n Kontinkankaan kampuksen luokkiin ei ole pääsyä Oamkin kortilla, mutta ulko-ovesta pääsee sisälle exam-tilaan kulkiessa).

Tällä hetkellä avoimen yliopiston tai avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijat eivät pysty tilaamaan 24/7 kulkukorttia.

Kortin tilausohje

1. Mene osoitteeseen https://shop.oulu.fi/
    • Valitse Haka-kirjautumisessa organisaatioksi oma korkeakoulusi (Oulun yliopisto tai  Oulun ammattikorkeakoulu) ja kirjaudu palveluun käyttäjätunnuksellasi.
    • Valitse tuote “24/7 kulkukortti”.
      Huom. Näet kampuskortin verkkokaupassa vain, kun läsnäoloilmoittautumisesi on voimassa ja olet kirjautunut verkkokauppaan.
  2. Valitse kortille mieleisesi taustaväri sekä lisää siihen oma kuvasi. Voit ottaa kuvan esimerkiksi puhelimesi kameralla. Kuvan pitää olla sellainen, että sinut tunnistaa kuvasta: Korttia ei luovuteta sinulle, jos sinua ei voi tunnistaa kortin kuvasta.
  3. Tarkista yhteystietosi, lue kortin käyttöehdot, hyväksy ne ja tee tilaus.
    Kortti maksaa OYY:n jäsenille ja OSAKO:n jäsenille 15 euroa, ja oppilaskuntaan kuulumattomille 30 euroa. Näet hinnan myös verkkokaupassa. Korttimaksua ei palauteta.
  4. Saat erillisen ilmoituksen sähköpostilla, kun kortti on painettu ja milloin se on noudettavissa. Hae kortti OYY:n toimistosta. (Korttien toimitus siirtyi OYY:lle 21.3.2024.)

Valmistaudu todistamaan henkilöllisyytesi. Henkilöllisyyden todistaminen onnistuu poliisin myöntämällä, voimassa olevalla henkilöllisyystodistuksella. Kortti on voimassa koko opiskeluoikeutesi voimassaolon ja sitä seuraavan lukukauden ajan

24/7-tilat:

Pääset kampukselle kaikista niistä ulko-ovista, jotka on merkitty 24/7-tarralla. Esimerkiksi Linnanmaalla tällaisia ovia on useita.

Kulkukortilla pääset myös Lääketieteen kirjastoon, sekä tiedekirjasto Pegasuksen erillisiin 24/7-tiloihin (Kirjaston sivut, oulu.fi)

Oamkin 24/7-kulkukortilla pääset Linnanmaalla seuraaviin tiloihin (päivitetty 21.2.2024):

• 5B214
  • 7A153
  • 7A202
  • 7A203
  • 7A204
  • 7A208
  • 7A212
  • 7A220
  • 7A221
  • 7A245
  • 7A246
  • 7B202
  • 7B213
  • 7B215
  • 7B216
  • 7F204
  • 7F205
  • 7F206

Löydät nämä tilat helposti Campus Navigatorista tai Tuudon kartasta.
24/7-sisäänkäynnit on merkitty Linnanmaan kampuskarttaan (PDF).

Kulkukortti ja siihen liittyvä kulkuoikeus ovat henkilökohtaisia. Älä päästä 24/7-tiloihin muita henkilöitä: Älä esimerkiksi pönkkää ovea auki. Esimerkiksi yhtä aikaa kampukselle menevien opiskelijoiden pitää jokaisen käyttää omaa kulkukorttiaan. Jos väärinkäytät 24/7-kulkukorttia, menetät kulkuoikeuden määräajaksi tai kokonaan, etkä saa hyvitystä korttimaksusta.

Kampuksen 24/7-käytössä olevissa on tarra sen merkkinä, että ovi aukeaa kulkukortilla. Tarra ei ole järin suuri, ja se sijaitsee lähellä kortinlukijaa. Tarrassa on vihreä puhekupla, jossa lukee 24/7.

24/7-kampuksen turvallisuus

Tulipalo tai sairaskohtaus: Soita numeroon 112 ja ilmoita kohteen osoite (Oulun yliopisto / Oulun ammattikorkeakoulu; Linnanmaan kampus tai Kontinkankaan kampus. Tarkista katuosoite ja lähimmän ulko-oven kirjainkoodi. Voit käyttää apuna esim. Oulu Campus Navigatoria).

Rikos- tai häiriökäyttäytyminen: Jos ongelmatilanne on virka-aikaan, ole yhteydessä virastomestareihin (p. 0294 483007 tai aulapalvelut at oulu.fi). Muina aikoina voit olla yhteydessä Poko-vartiointiliikkeeseen p. 0400 392550 tai soittaa numeroon 112.

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin opiskelijoille, Oulun yliopiston opiskelijoille, saavutettava sisältö, UniOulu ja tageilla , , . Lisää permalink suosikkeihisi.