Käsitekartat

Miellekartta (mind map) tai ajatuskartta on ideointia ja asioiden jäsentämistä varten suunniteltu esitysmuoto. Käsitekartoilla (concept map) tarkoitetaan aihepiirien ja käsitteistöjen graafisia esityksiä kaavioina. Käsite- ja miellekarttoja voi tehdä erikoisohjelmilla, mutta myös Word- tai PowerPoint -ohjelmilla.

Lisätiedot Miellekartta, mindmap, ajatuskartta (Wikipedia)
Lisätiedot Käsitekartta (Wikipedia)
Lisätietoja Helsingin yliopiston kirjaston sivuilla
CmapTools
FreeMind

Oamkilla ei ole lisenssiä CmapTools ja FreeMind ohjelmistoihin, eikä ICT-palvelut niitä tue. Mikäli tällaista ohjelmaa halutaan käyttää, on käyttäjän otettava ohjelmiston tietosuojasta ja mahdollisista tietoturva- ja tietosuojauhkista selvää. Opiskelijoille on kerrottava jos käytettävä ohjelmisto on sellainen, jota Oamkin ICT palvelut eivät tue, eikä opiskelijaa voi velvoittaa käyttämään sitä.  Opiskelijoiden tietoja ei saa missään tapauksessa siirtää tällaiseen sovellukseen ilman heidän nimenomaista suostumustaan.

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa Kaikki ohjeet. Lisää permalink suosikkeihisi.