Tulostimen lisääminen (Windows)

Avainsanat: , , , , ,

Lisää tulostin (=printteri, kirjoitin) Oamkin tai yliopiston verkossa oleville ICT-palveluiden ylläpitämälle Windows-koneelle näin (koneen pitää olla tuolloin joko yliopiston verkossa tai Oamkin kk-verkossa, joko kaapelilla tai langattomassa verkossa):

1. Valitse Start/Käynnistä
  2. Aloita kirjottamaan Devices and printers / Laitteet ja tulostimet ja kun näet ao. kohdan hakutuloksissa, valitse se.
  3. Valitse Add a printer/Lisää tulostin.
  4. Jos näet etsimäsi printterin luettelossa, valitse se.
    Jos et näe etsimääsi tulostinta ensin näytettävässä listauksessa, valitse alareunan “The printer that I want wasn’t listed / Tulostinta ei ole luettelossa” -linkki ja kirjoita sitten tulostimen polku suoraan sille varattuun kenttään, muodossa \\serverin_nimi\tulostimen_nimi. Paina next.
  5. Nyt voit valita, että tehdäänkö kirjoittimesta oletuskirjoitin. Oletuskirjoittimena kannattaa olla turvatulostusjono. Paina Finish.

Tulostusjonojen osoitteet

• Käytämme Canon uniFLOW -turvatulostusjonoa. Tulostusjärjestelmä (sis. laitteet) on yhteinen Oulun yliopiston kanssa, mutta oamkilaisilla on oma jono 17.5.2024 asti:
    • \\rps1.univ.yo.oulu.fi\secureprint_oamk
  • Yliopistolla jo käytössä olevat jonot tulevat oamkilaisten käyttöön 20.5.2024:
    • henkilöstölle:
      • \\rps1.univ.yo.oulu.fi\secureprint
      • \\rps2.univ.yo.oulu.fi\secureprint
      • \\rps3.univ.yo.oulu.fi\secureprint
    • opiskelijoille:
      • \\rps1.univ.yo.oulu.fi\studentprint
      • \\rps2.univ.yo.oulu.fi\studentprint
      • \\rps3.univ.yo.oulu.fi\studentprint

Huom. Tulostimen polun lisääminen onnistuu vain ICT-palveluiden ylläpitämiltä koneilta. Omalta läppäriltäsi, käytä sähköposti- tai mobiilitulostusta samalla tavalla kuin kotoasi käsin tulostaessasi.

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa English version available, Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin henkilöstölle, Oamkin opiskelijoille, Oulun yliopiston henkilöstölle, saavutettava sisältö, UniOulu ja tageilla , , , , , . Lisää permalink suosikkeihisi.