Office 365 – OneNote Class Notebook

Avainsanat: , , ,

Class Notebook  on lisäosa OneNote työkaluun. OneNote Class Notebookilla opettaja voi valmistaa oppimateriaaleja ja organisoida oppilaiden kanssa työskentelyä.

Sovellus luo luokan muistikirjan, johon sisältyy kolmentyyppisiä pienoismuistikirjoja:

• Opiskelijan muistikirjat – yksityiset muistikirjat, joita jaetaan opettajan ja yksittäisten opiskelijoiden välillä. Opettajat voivat käyttää muistikirjoja milloin tahansa, mutta opiskelijat eivät näe toisten opiskelijoiden muistikirjoja.
  • Sisältökirjasto – muistikirja, jonka avulla opettajat voivat jakaa kurssimateriaaleja opiskelijoille. Opettajat voivat lisätä ja muokata muistikirjan materiaaleja, mutta opiskelijat voivat vain lukea muistikirjaa.
  • Yhteistyötila – muistikirja, jonka avulla kaikki luokan opiskelijat ja opettaja voivat jakaa ja järjestää tietoja sekä tehdä yhteistyötä.

Tässä ohjeistuksessa:

Luodaan kurssille muistikirja, jota opettaja ja oppilaat käyttävät yhteisöllisesti sisällön tuottamiseen ja jakamiseen.

Sisältö:

Muistikirjan luominen

Class Notebook tabista voit muokata muistikirjaa, mm. lisätä tai poistaa oppilaita, lukita yhteistyötilan, lisätä tilan johon vain opettajat pääsevät, jakaa sivun kaikille opiskelijoille (Distribute) tai arvostella oppilaiden töitä (Review). Manage Notebooks kohdasta voit mm. jakaa oppilaat ryhmiin (Collaboration Space Permissions):

Yhteistyötila

Yhteistyötilaa voidaan käyttää esimerkiksi paikaksi, jossa opettaja ja oppilaat voivat esittää kysymyksiä ja vastauksia. Se voi myös toimia tilana ryhmäprojekteille kuten videoille, tutkimusprojekteille, esitelmille. Yhteistyötilaa voi käyttää myös vertaisarvioinnissa, tai vierailla kielillä keskustelemiseen.

Sisältökirjasto

Opiskelijoiden muistikirjat

Opettaja voi myös lisätä esimerkiksi äänitteitä tai Formseja:

Tämä artikkeli julkaistiin kategorioissa Kaikki ohjeet, Oamk , Oamkin henkilöstölle, Oamkin opiskelijoille ja tageilla , , , . Lisää permalink suosikkeihisi.